vineri, 29 noiembrie 2013

Orez cu lapte si cu caramel de casa


orez cu lapte cu caramel de casa retetele lui nciolaai (9)

Ingrediente:
1l lapte
100 g orez rotund
100 g zahar
un betisor vanilie
(pentru o aroma mai intensa)

Pentru caramel:
100 g zahar
100 g smantana
100 g unt

Mod de preparare:
Am pus laptele la fiert cu zaharul si l-am lasat la foc incet sa se omogenizeze. Am scos samburii din betisorul de vanilie si am pus in lapte. Apoi am adaugat orezul si l-am lasat sa fiarba cam 25 de minute la foc mediu. Sa nu va speriati ca orezul cu lapte va fi putin lichid. Dupa ce se raceste se va ingrosa. Separat intr-un ibric am pus zaharul la foc mic amestecand continuu ca sa nu se arda si apoi am pus peste smantana. La final am pus untul si e gata caramelul.
Am pus orezul cu lapte in farfurie si deasupra am adaugat caramelul. Puteti adauga fructe de sezon sau un pic de dulceata in loc de caramel ori consumat ca atare, in functie de preferinta. Eu personal am incercat reteta si mi s-a parut un desert simplu si totodata delicios. Merge de minune.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu